28 Ekim 2021 Perşembe

Pinky Reklamı

Pinky reklamını hatırlayan var mıdır acaba? Hatta Pinky'nin ne olduğunu hatırlayan var mıdır? Olsa bile çok küçük bir azınlıktır sanırım da ben niye tüm ayrıntılarıyla hatırlıyorum onu bir türlü çözebilmiş değilim. Önünde sonunda alt tarafı bir reklam gibi düşünebiliriz belki ama Pinky reklamı da pek çok 80'li yıllar efsanesi gibi kendinden söz edilmesini hak ediyor. Ne amaçla, neden, niye ki gibi sorularla izlenebilecek tanıtım işlerinden biridir kendisi. Zannediyorum Pinky markası artık yok fakat arkasında koskoca, anıt niteliğinde bir reklam bırakarak tarihin tozlu raflarına gömülmüş olması gerçekten de takdire şayan.

Pinky Parfüm Deodorant


Kadınlara yönelik bir parfüm deodorant reklamı için fazlasıyla erotik ve iç gıcıklayıcı. Hayır, o zamanlarda kadınlara parfümü sadece erkekler mi alıyordu da önce onların aklını çelelim mantığıyla yapılmış bilemiyorum. Yok eğer kadınlara yönelik bir reklamsa da hiçbir bir kadın "ben Pinky alayım da böyle olayım" diye düşünmemiştir herhalde. 

Tamam, 80'ler garip, tuhaf, değişik, deli saçması gibi kelime ve tamlamalarla anlatılabilir rahatlıkla. Fakat Pinky o dönem için bile çıtayı fazlasıyla yükseltmişti bence. Ben izlediğimde çok saçma bulduğumu, bir türlü ne anlatmaya çalıştığını anlamamıştım. Kim olduğunu tam hatırlamamakla birlikte "bir büyüğüme" sorduğumda da büyüyünce anlarsın dediğini hayal meyal hatırlıyorum. E iyi tamam, büyüdüm de hala anlayabilmiş değilim.

Aşağıda reklamı izleyeceksiniz elbette ama hikayeyi kısaca anlatayım da ne kadar saçma olduğunu anlayın. Ok ve yay tutan sarışın bir kadınla başlıyor, arada adamın biri de "Pinky Parfüm Deodorant" deyip duruyor. Adamın sesini seksi mi bulmuşlar bilemedim ama arka arkaya tekrarı "çok pis dalasım geldi" moduna sokuyor insanı. Neyse, kadın oku attıktan sonra sahne değişiyor ve muhtemelen aynı kadını bu kez arkadan ve çıplak görüyoruz, koltuk altına deodorant sıkarken. Peşi sıra sahne yeniden değişiyor, havlulu bir kadının yürüdüğünü görüyoruz. Sonra havuzdan çıkan mayolu bir kadın, ki bu mayolu kadın kenara oturup seksi pozlar da vermeye çabalıyor.

Arkasından gelen sahnede sanırım yine aynı kadını mavi bir tül kıyafetle görüyoruz. Kadın avcunu açıp içinden ileri doğru üflüyor ve araya deodorant şişesi girip püskürüyor ve kadının kıyafeti değişiyor. En sonda da okçu sarışın kadını elinde tuttuğu sarı gülü koklarken görüyoruz ve parfüm deodorant kutuları ile reklam bitiyor. Böyle yazarak anlatınca da anlamadım ben hikayeyi ama neyse. O bir efsane artık sonuçta. Çok kurcalamaya gerek yok.

Konuyu kapatmadan reklamın jingle'ının da fena olduğunu söyleyeyim. Hatırlayanlar bilir, 80'lerde dandirik, bilimkurgu ile karışık fantastik filmler vardı. O filmlerin heyecanlı sahnelerinde kullanılan müziklerin bir benzerini reklama jingle yapmışlar. Özetle tam 80'lerin ruhunu yansıtıyor bu reklam.


Hiç yorum yok: