3 Eylül 2016 Cumartesi

80'ler Deposu / Blendax Şampuan

Bakmayın şimdilerde öyle oval, şekilli, pahalı filan göründüğüne. 80'lerde hemen her evde bulunurdu Blendax. O zamanlarda şimdi olduğu gibi dakika başı girilmezdi banyoya. Haftada bir pazar günleri ailecek sırayla yıkanılırdı o kadar. (Ne pismişiz yaa) Malum ertesi gün haftabaşı ya temiz temiz olmak lazımdı. O haftalık banyolara dair en net hatırladığım iki şeyden biri Blendax diğeri de alttan odunla yanan 1,5-2 m.'lik şofben (şohben değil!) 'dir. 

80'lerde çocuk olmak şimdiki gibi kolay değildi. Banyoya girerdin de çıktığında banyo mu yaptın dayak mı yedin belli olmazdı. Dur dedim sana, dönmesene su sıçratıyosun, bak şimdi elimde kalıcan bağırışlarıyla hem görsel hem de işitsel bir şölendi. O aradaki en büyük zevk ise Blendax şampuandı. Kapağı açılınca hoş bir koku yayılırdı önce etrafa. Sonra amber renkli sıvının şişenin içinden dökülüşü. Balzamik dedikleri şekilde.. ne çok sıvı ne çok katı.. tam kıvamında. Şampuan ile dolu el kafana doğru saatler süren ama izlenebilen bir uzaklıktan gelirdi sonra da o el şap diye kafana otururdu. O anki acı hiç önemsenmezdi çünkü şampuan kısa sürede o kadar köpürür ve kokusu o kadar yoğun yayılırdı ki kendinden geçerdin. Ta ki gözlerine kaçana kadar. Kafa hiddetle sağa sola dönmeye başlar, anne gözüm yanıyoo çığlığı atılır, sus dedim sana.. bitti zaten cümlesiyle standart şaplak kafaya yenir ve bir sonraki haftaya kadar gösteri sona ererdi.

Bir de şişesi çok enteresandı yahu.. Alışkın olmadığımız bir formda ve tırtıklı filandı.  Başparmağı şişeye sürterek çıkartılan seslerle nice oratoryolar bestelenmiş de dönem dolayısıyla pek gün yüzüne çıkamamıştır.

Hey gidi günler, hey!

Hiç yorum yok: