8 Ekim 2008 Çarşamba

Slint - Spiderland (1991)

Bugün nereden geldi bilmem ama uçmayı öğrenirken beceremeyip düşen, ölen kuşlar var mı diye düşündüm. Eğer böyle birşey varsa bu kendi beceriksizliğinden mi meydana geliyor, yoksa o daha nerede olduğunu anlamadan aşağıya iteleyen anne yüzünden mi oluyor? Annede genel yargının hatası olabilir. Bilemiyorum. Bir emeklemeden koşma durumu da olabilir. Belki de kuşların hepsi mükemmel birer oluşumdur ve kendilerini yeri atıp yeri kolayca ıskalayabilirler. Peki insanda bu uçma durumu doğuştan gelen bir özellik olsaydı nasıl olurdu? İşin içine psikoloji falan karışsa. Örneğin elemanda uçma korkusu olsa. Bunu binadan aşağı sallasalar o anki ölüm korkusundan doğan refleksle deli gibi kanat mı çırpardı yoksa panik içinde ölecem ölecem diyerekten aşağıya mı düşerdi? Kuşlarda bu psikoloji yok mudur? "Hahaha onlar kuş beyinli oğlum ne psikolojisi, kendi bokunu yer onlar muahahaha" denebilir ama ya varsa. Ben şahsen bu konu hakkında hiçbir yerde iki kelime bişey okumadım. Her kuş doğuştan bir uçucudur. Bu mudur yani? Hiç mi çıkmaz aralarından taşa çakılan? Eğer bu konu hakkında bir iki fikir sahibi insan varsa bana anlatsında öğrenelim. Bugün çok taktım ben bu konuya çok. Belki de bu albümü dinlerken bol bol oluşan düşme ve yukarıya çıkmaya çalıştığı halde her seferinde dibe vurma hissinden dolayı mı girdi bilemem. Ama yukarı çıkmak lazım, kanat çırpmak lazım. Daha fazla düşmeyelim. Hem bende uçma korkusu da yoktu yaa...

3 yorum:

Gentle Octopus dedi ki...

bu kuş mevzusuna ben de takıldıydım bi ara. dış etken yok bence. düşüp ölenin kendi salaklığı. anneannem der hep: "bilmediğin boku okuma!". bu basit bi konuymuş aslında. daha enteresanını Ten Ten anlattıydı bana. Albatross denilen dallama fırtınada uçabilen tek kuş ama yere iniş videolarını izleyin bi. E-5'teki kazalardan beter. Bu kanseri yenip gripten ölmeye benziyor. Hee aklıma geldi biz bu Albatros kuşunu Demir Kelebek içinde bi yere koyalım. Cyphre Domates'ten ödül yaptı. Albatros'a da bişey buluruz herhalde, di mi?

Hiçbaymaz dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=6zGEbVxr0mk

Adsız dedi ki...

https://yadi.sk/d/Q3Fpg141uKuJQ